De ceva timp voiam sa imi pun folie auto pentru geamuri. Am aflat ca exista folia Llumar pentru geamurile din spate si pentru luneta.

Principalul motiv pentru care imi doream acest lucru era protectia solara pe care o ofera. Avand un bebe, care in mare parte o sa stea in scaunul de copil, cel putin asa sper, fiindca momentan nu vrea neam sa faca, razele soarelui pot prezenta un adevarat inamic pentru noi, parintii, care incercam sa il convingem sa stea acolo.

Am cautat pe net, am sunat la unul dintre service-urile gasite si m-am programat. Operatiunea a durat in jur de 40 de minute si am primit gratuit un tratament hidrofob pentru parbriz. Costul total a fost de 650 RON si era cea mai scumpa folie pe care as fi putut pune-o.

Mai jos o sa iti raspund la urmatoarele intrebari:

  • ce tipuri de folie Llumar exista? ce transparenta sa imi aleg pentru folie?
  • ai autorizatie?
  • la ce trebuie sa fii atent dupa ce iti pui folia?

Apropo, folia se monteaza pe interior.

Ce tipuri de folie Llumar exista?

Avem gama clasica (AT), gama comfort (ATR) si gama premium (LATI).

Eu mi-am pus LATI cu transparenta de 5%. Se vede bine din interior spre exterior chiar si cu ochelari de soare cu dioptrii, polarizati.

Desi gama clasica ofera o absortie a razelor UV de 99%, caldura trece foarte usor prin ea. Nu ti-o recomand. Transparentele posibile sunt 5% (cea mai inchisa), 15%, 35% si 50% (cea mai deschisa). Este cea mai ieftina varianta si primesti o garantie de 5 ani, timp in care majoritatea service-urilor ti-o vor schimba fara probleme.

Gama comfort (ATR) reprezinta solutia de mijloc si de obicei costa in jur de 400 RON. Are o grosime de 43 de microni si ofera un comfort termin ridicat. Fata de o folie clasica are un strat metalic in compozitia sa. Garantia este de 10 ani, iar transparenta este intre 5% (cea mai inchisa) si 55% (cea mai deschisa).

  • TSER = energia solara respinsa
  • VLT = transparenta foliei (cu cat este mai mica cu atat este mai inchisa)
  • VLR = reflexia luminii vizibile

Gama premium (LATI) reprezinta o folie ceramica si este modelul de top al celor de la Llumar. Protectia solara este intre 46% si 61%, care este totusi mai mic decat gama ATR, insa caldura ce ajunge in interiorul masinii este mai redusa (vorbesc din experienta). Transparentele posibile sunt 5%, 18%, 38% si 55%. Garnatia pentru modelul LATI este de 12 ani. De asemenea, este usor mai deschisa decat ATR 5%, ceea ce permite o vizibilitate mai buna din interior.

  • TSER = energia solara respinsa
  • VLT = transparenta foliei (cu cat este mai mica cu atat este mai inchisa)
  • VLR = reflexia luminii vizibile

Pentru comparatia tuturor valorilor, urmareste tabelul de mai jos.

AT vs ATR vs LATI

Ai autorizatie?

Da. Service-ul iti ofera un certificat pe care trebuie sa il porti tot timpul cu tine si il vei prezenta politistului daca acesta iti cere. Nu trebuie sa faci nici un drum dupa ce iti este montata pentru a obtine omologarea.

Pe geamurile din fata probabil nu iti vei putea monta nici un fel de folie. Majoritatea masinilor vin deja cu o tenta gri pe geamurile din fata, iar din punct de vedere legal nu ai voie sa scazi sub 78% transparenta, lucru pe care l-ai face in cazul in care montezi una.

La ce trebuie sa fii atent dupa ce iti pui folia?

Timp de o saptamana nu ai voie sa:

  • sa misti geamurile
  • sa pornesti dezaburirea
  • sa stergi geamurile

E bine sa lasi masina in soare pentru a se zvanta mai repede.

Desi nu am patit-o, cei de la service au spus ca uneori dureaza pana la o saptamana sa se elimine imperfectiunile minore.

Sper ca te-am ajuta . Daca ai intrebari, te rog sa mi le lasi mai jos. Aici se incheie articolul despre “folie auto pentru geamuri”.

Articolul trecut – Discutie despre 5G